Als professional in de jeugdzorg heb je ervoor gekozen om jongeren, die in een lastige positie verkeren, te begeleiden naar een toekomst met meer perspectief.
Je zet je hier dagelijks met veel passie en plezier voor in.
SDB ECD | Jeugdzorg zorgt ervoor dat je je werk zo goed mogelijk kunt doen, door informatie te stroomlijnen en beschikbaar te maken op de juiste momenten en door administratieve handelingen tot een absoluut minimum te beperken. Zodat jij jouw tijd zoveel mogelijk kunt besteden aan het begeleiden van jongeren naar een mooie toekomst!
Boek een inspiratiesessieSDB ECD | Jeugdzorg biedt jeugdzorg professionals één centrale plek waar de zorgprofessional alle processen rond de cliënt kan volgen, regelen en vastleggen op een eenvoudige en intuïtieve manier. Zo helpen wij administratieve lasten te verminderen en werkplezier te verhogen.
We zijn er trots op dat we een ECD hebben ontwikkeld waarmee 90% van de Jeugdzorginstellingen dagelijks werkt en zo het verschil maakt voor de cliënt.
SDB ECD | Jeugdzorg is een bewezen oplossing, dat het volledige primaire proces van voor zowel registratieve als zorginhoudelijke taken ondersteunt. Dankzij optimale gebruikersvriendelijkheid wordt het werk van de jeugdzorg professional eenvoudiger en leuker. Hierdoor is er ruimte voor een persoonlijke benadering, kwaliteit van zorg en aandacht voor de cliënt.
Het uitgangspunt van het SDB ECD | Jeugdzorg is dat jij als jeugdzorg professional zo intuïtief en eenvoudig mogelijk kan werken, in een gebruiksvriendelijke omgeving. Alle standaard taken, zowel administratief als zorginhoudelijk, zijn binnen dit ECD maximaal geautomatiseerd zodat je alleen nog specifieke informatie hoeft vast te leggen. Vanaf je dashboard zijn de belangrijkste berichten en taken direct inzichtelijk en hierover word je proactief geïnformeerd. Je wordt dus écht ondersteund om de zorgverlening zo goed mogelijk vorm te geven.
Boek een inspiratiesessieDe cliënt als regisseur is een leidende visie achter het SDB ECD | Jeugdzorg. Vandaag deel je informatie, morgen schrijf je de informatie samen en in de toekomst gaan we naar volledig eigenaarschap. Dat is waar we zo hard voor werken.
De berichten (chat-)functie zorgt voor beveiligde communicatie met de cliënt. De jeugdzorg professional kan dit gebruiken om bijvoorbeeld formulieren of documenten te delen. De cliënt kan zelf ook formulieren en documenten invullen en contact zoeken met de hulpverlener. Zo krijgt de cliënt meer regie over de hulpverlener.
Meer informatieOmdat wij geloven dat onze klanten steeds meer gaan samenwerken, vinden wij dat de systemen ook meer en beter met elkaar moeten kunnen samenwerken. Denk hierbij aan interne systemen (boekhouding, HR), externe sectorale systemen (Vecozo, BergOp, collega instellingen) en cliëntsystemen (eHealth, gespecialiseerde apps). Daarom is het SDB ECD | Jeugdzorg ontworpen met het uitgangspunt dat het ECD fundamenteel open moet zijn, zodat het realiseren van koppelingen zo makkelijk mogelijk is.
Voor de beste samenwerking met je cliënt en hun naasten is een speciale online omgeving (Jouw Omgeving) en mobiele app beschikbaar om jouw cliënt in staat te stellen aan haar eigen doelen te laten werken, veilig te communiceren met alle betrokkenen, en inhoudelijke oefeningen of informatie klaar te zetten voor je cliënt en haar naasten.
Kortom: de juiste informatie, op de juiste plek, op het juiste moment. De optimale vorm van samenwerking met jouw cliënt en haar naasten.
Ondek Jouw OmgevingHet meest gebruiksvriendelijke zorgdossier dat jou ondersteunt bij het leveren van de beste zorg.
SDB ECD voor jeugdzorg geeft informatie over de resultaten van de organisatie en de verantwoording hiervan.
Alle vormen van facturatie en declaratie ondersteund, met onderscheid tussen de wereld binnen de instelling en daarbuiten.
Gedurende alle werkzaamheden ondersteunt het systeem je bij het maken van de juiste keuzes waardoor het dossier altijd actueel blijft.
Het ECD ondersteunt alle financieringsvormen op een geïntegreerde wijze. Wel zo makkelijk!
Eigen regie en participatie van de cliënt met Jouw Omgeving
SDB Groep garandeert het volgen van wet- en regelgeving volgens JW, WMO, WLZ en D(B)BC, dat biedt klanten een belangrijke zekerheid.
Wij bieden een begeleidende en leidende rol ten aanzien van het optimale gebruik van het ECD.
Het ECD is samen met klanten in co-creatie ontwikkeld. Hierdoor sluit het ECD aan op de wensen van de gebruikers.
Alle mogelijke koppelingen met en interne en externe systemen zijn eenvoudig te realiseren.
Je bent altijd ‘in control’ doordat dashboards je in één overzicht laten zien waarvoor aandacht vereist is.
SDB ECD | Jeugdzorg wordt door gebruikers het meest gebruiksvriendelijke ECD genoemd.
Jouw idealen voorop!
Wij vinden het belangrijk om jou als klant de aandacht te geven die je verdient. Daarin zijn wij benaderbaar, flexibel en betrekken wij je graag in de ontwikkeling van onze producten. De kennis ligt immers bij jou!
SDB Groep zorgt voor de beste implementatie waarbij jouw processen en inrichting door ervaren projectleiders en consultants optimaal in de applicatie worden geborgd. Onze ervaren medewerkers komen zelf uit de zorg komen en wij komen bij veel klanten dezelfde uitdagingen tegen. Daardoor kunnen wij jou helpen het maximale uit jouw ECD te halen: maximaal voorzien in informatiebehoefte tegen een minimale registratielast.
SDB Groep ontwikkelt software samen met haar klanten. Middels het platform Uservoice heeft iedere klant een stem in het ontwikkelporces. Daarnaast organiseren wij zogeheten Advisory Boards waarin onze klanten deelnemen aan de ontwikkeling van specifieke functionaliteiten. In het Innovation board brengen wij bestuurders bij elkaar om te kijken naar de toekomst van de zorg. Waar moeten we op langere termijn naartoe?
Wanneer je gebruik maakt van onze software bouw je goede contacten op met onze supportmedewerkers, consultants en relatiebeheerders. Zij werken binnen SDB Groep nauw samen om te zorgen dat jij optimale ondersteuning krijgt.
Als onderdeel van de SDB Zorgsuite heeft SDB ECD een unieke integratie met SDB HR, Planning, Academy en Analytics. Binnen deze suite zijn de processen geoptimaliseerd en zijn SSO en eenmalige vastlegging van toepassing. Als kers op de taart zijn voor de zorgmedewerker alle registraties op deze onderwerpen voorzien in Dé app voor de Zorgmedewerker: SDB Octopus.