SDB Digitale Zorg is het gebruiksvriendelijke digitale platform voor cliënten & hun netwerk waar integraal samengewerkt kan worden met zorgprofessionals. Cliënten kunnen dankzij online hulpmiddelen die het hybride zorgproces ondersteunen zelfstandig en samen met hun netwerk aan de slag met hun problematiek.
SDB Digitale Zorg draagt bij aan efficiëntere zorgverlening en een hogere cliëntbetrokkenheid terwijl dubbele administratieve handelingen worden voorkomen. Hierdoor blijft er meer tijd en aandacht over voor het verlenen van zorg.
Boek een inspiratiesessieOnze oplossingen
Op het gebied van digitale zorg bieden we momenteel twee bewezen effectieve oplossingen aan: Karify en Jouw Omgeving. Beide platformen bieden zowel integraties met de SDB software suite als daarbuiten. Het is onze productvisie dat beide platformen samensmelten tot één oplossing voor digitale zorg.
Digitale Zorg (Karify) is de e-health én portaal-oplossing voor de GGZ. Met Karify werken jouw cliënten zelf mee aan hun herstel, kunnen eenvoudig contact met je opnemen en hebben controle over hun eigen traject. Een cliënt vindt alle informatie die belangrijk is voor zijn, hen of haar hulpvraag in het portaal en kan hier op ieder gewenst moment of plaats mee aan de slag. De cliënt heeft en behoud zijn eigen dossier.
Digitale Zorg (Jouw Omgeving) is de online cliëntomgeving voor jeugdzorg, jeugd ggz, gehandicaptenzorg en sociaal domein dat je faciliteert in online behandeling, begeleiding en zelfhulp. Jouw cliënten en hun netwerk kunnen via het portaal zelf aan de slag met hun hulpverleningsvraag. Moderne communicatiemogelijkheden maakt samenwerking tussen verwanten, netwerk en zorgprofessionals mogelijk.
SDB Digitale Zorg biedt toegankelijke oplossingen waarmee iedereen zelf veilig, makkelijk en transparant kan samenwerken aan eigen gezondheid of die van een ander. We bieden een interactief cliëntportaal (web en app) waar de cliënt alle zorginformatie kan vinden en waar hij zelf aan de slag kan gaan met het zorgtraject. Heeft hij hulp nodig van zijn netwerk? Dan betrekt hij hen er ook actief bij! Via het portaal staat de cliënt continue in contact met zorg- en/of hulpverlener en zijn netwerk. Dankzij interactieve zorgmodules en de ‘wachttijdverzachter’ kan de cliënt zelf aan de slag, met als bijkomend voordeel dat de behandelduur vaak afneemt.
Een (pro)actieve cliënt is dé zorgversneller. Met SDB Digitale Zorg gaat jouw cliënt zelfstandig of samen met anderen werken aan gestelde doelen en rapportages lezen en schrijven. De cliënt kan daarnaast veilig digitaal sparren met het sociale netwerk en zorgprofessionals en zelf aan de slag met interventies en zorginhoudelijke modules. Een betrokken cliënt verhoogt immers de kwaliteit van de hulpverlening.
Boek een inspiratiesessieDe zorg is van ons allemaal. Naast de professionele zorg speelt het netwerk van de cliënt een grote rol in het behandeltraject. Wanneer de cliënt zijn netwerk betrekt heeft dit bewezen positieve impact op de kwaliteit van de zorg, het werkplezier van de zorgprofessional en de behandelduur.
Binnen Digitale Zorg heeft iedereen toegang tot de juiste informatie, op de juiste plek, op het juiste moment. De zorgprofessional kan de voortgang monitoren en rapporteren en kan er communicatie plaatsvinden tussen het netwerk, de cliënt en de professionele zorgverlening.
Diepe integraties tussen digitale zorg en het ECD/EPD is cruciaal voor soepele processen. Dit verhoogt de cliënttevredenheid, het werkplezier van de zorgprofessional én bespaart tijd die ten goede kan komen aan de zorgverlening.
SDB Groep is de enige aanbieder van digitale zorg die daarnaast zowel ECD’s als EPD’s aanbiedt. Daardoor zijn wij in staat diepere en betere integraties te realiseren die veel verder gaan dan de meer gangbare, oppervlakkige koppelingen. Ook koppelen we dankzij onze open API eenvoudig met ECD’s en EPD’s van andere leveranciers.
Het grootste voordeel van digitale zorg is dat cliënten zelf aan de slag kunnen met het aanpakken van hun problemen. Om dit te faciliteren hebben we op basis van best-practices bewezen effectieve zorginhoudelijke interventies ontwikkeld. Dit zijn inhoudelijke en interactieve modules waarmee de cliënt en zijn netwerk zelf thuis aan de slag kunnen.
Een zorgorganisatie heeft de mogelijkheid eigen content in het platform te plaatsen dankzij een gebruiksvriendelijk content managementsysteem.
Meer informatieDe interventies die we via het cliëntportaal aanbieden hebben we gerangschikt in een catalogus die vooraf te bekijken is. De kant en klare interventies zijn ontwikkeld door ons in-house expertteam van psychologen in samenwerking met gerenommeerde universiteiten en psychologen. Zo zorgen we dat we altijd de beste kwaliteit aanbieden voor de cliënt en de zorgprofessional.
Naar de catalogusDe cliënt kan zelf aan de slag en zijn netwerk erbij betrekken.
Een veilig én gebruiksvriendelijk alternatief voor Whatsapp, e-mail en Zoom.
Meer dan 300 (interactieve) hulpmiddelen & modules.
Diepgaande integraties voor optimaal gebruikersgemak en voorkomen van dubbel werk.
De samenwerking tussen de cliënt, zijn netwerk en de zorgprofessionals wordt digitaal ondersteund.
Om de veiligheid en integriteit te garanderen zijn we ons ISO en NEN gecertificeerd.
Door eigen regie en zelf aan de slag te kunnen neemt de cliënttevredenheid toe.
Wij bieden een begeleidende en leidende rol ten aanzien van het optimale gebruik van digitale zorg.
SDB Digitale Zorg is ontwikkeld met klanten en gebruikers en daardoor geoptimaliseerd rondom gebruiksvriendelijkheid.
Vanaf aanmelding kan de cliënt tijdens het wachten zelf al aan de slag gaan.
Jouw idealen voorop!
Wij vinden het belangrijk om jou als klant de aandacht te geven die je verdient. Daarin zijn wij benaderbaar, flexibel en betrekken wij je graag in de ontwikkeling van onze producten. De kennis ligt immers bij jou!
SDB Groep zorgt voor de beste implementatie waarbij jouw processen en inrichting door ervaren projectleiders en consultants optimaal in de applicatie worden geborgd. Onze ervaren medewerkers komen zelf uit de zorg komen en wij komen bij veel klanten dezelfde uitdagingen tegen. Daardoor kunnen wij jou helpen het maximale uit jouw digitale zorg te halen: maximaal voorzien in informatiebehoefte tegen een minimale registratielast.
SDB Groep ontwikkelt software samen met haar klanten. Middels het platform Uservoice heeft iedere klant een stem in het ontwikkelporces. Daarnaast organiseren wij zogeheten Advisory Boards waarin onze klanten deelnemen aan de ontwikkeling van specifieke functionaliteiten. In het Innovation board brengen wij bestuurders bij elkaar om te kijken naar de toekomst van de zorg. Waar moeten we op langere termijn naartoe?
Wanneer je gebruik maakt van onze software bouw je goede contacten op met onze supportmedewerkers, consultants en relatiebeheerders. Zij werken binnen SDB Groep nauw samen om te zorgen dat jij optimale ondersteuning krijgt.
SDB Digitale zorg wordt onderdeel van de SDB Zorgsuite. Daardoor heeft Digitale Zorg straks een unieke integratie met SDB ECD/EPD, HR, Planning, Academy en Analytics. Binnen deze suite zijn de processen geoptimaliseerd en zijn SSO en eenmalige vastlegging van toepassing. Als kers op de taart zijn voor de zorgmedewerker alle registraties op deze onderwerpen voorzien in Dé app voor de Zorgmedewerker: SDB Octopus.