Bespaar tijd door het planningsproces te automatiseren én tegelijkertijd inzicht te bieden. SDB Planning maakt efficiënt plannen in de zorg mogelijk doordat de software flexibel is in te richten op basis van jouw ambitie en ontworpen is om mee te bewegen met veranderingen in jouw organisatie.
Boek een inspiratiesessieZorg voor een efficiënte en effectieve personeelsinzet, waarbij de zorgvraag leidend is in het planningsproces. Vanuit cliëntvraag en financiering automatiseert SDB Planning het planningsproces door capaciteitsplanning, roostering en flexplanning te integreren.
We brengen jou als zorginstelling volledig ‘in control’ door inzicht te bieden in de werkelijk beschikbare uren voor personeelsinzet, de gemaakte kosten (inzet van medewerkers) en de mogelijkheden m.b.t. roosterverstoringen & flexibele inzet intern én extern.
Hierdoor ben jij in staat efficiënt te plannen, gericht te monitoren, te managen en te sturen op al deze factoren.
Wil je weten hoe zorg- en kennisorganisatie ZuidOostZorg dankzij SDB Planning alle intra- én extramurale teams meer autonomie en regie over hun rooster geven mét behoud van zorkwaliteit? Lees het artikel op Skipr!
SDB Octopus is de digitale assistent voor de zorgmedewerker. Geen aparte apps meer voor het gebruik van het zorgdossier, de declaratie van kilometers of het inzien van het rooster. Dit alles wordt ontsloten via 1 app: de SDB Octopus app. In deze app kan de zorgmedewerker niet alleen het rooster zien, maar ook diensten ruilen en extra diensten accepteren. In deze app is spraak-gestuurd rapporteren mogelijk en kun je met een NFC chip een cliëntdossier openen. Kortom veel efficiënter werken voor de zorgmedewerker.
Ik wil alles over SDB Octopus wetenSDB Planning is ontworpen om jouw personeelsinzet continu te laten meebewegen met de zorgvraag, door rekening te houden met veranderingen in de zorgvraag en de beschikbaarheid van medewerkers, activiteiten of werkplekken. Een tekort aan medewerkers kan het zorg- en planningsproces verstoren, terwijl een overschot onnodige kosten met zich meebrengt. Het sleutelwoord in deze aanpak is optimale flexibilisering van de personeelsinzet om dure onder- of overcapaciteit te voorkomen. Dit wordt bereikt door vooraf de benodigde capaciteit te berekenen op basis van de zorgvraag en rekening te houden met personele verstoringen. Zo faciliteren we efficiënt plannen in de zorg voor een efficiënte en effectieve zorgverlening.
Vertel mij meerWil jij als organisatie grip krijgen op je personeelskosten en besparen op onnodige uitgaven? Dan is SDB Planning dé oplossing voor jou! Met ons financiële totaalconcept krijg je inzicht in zowel het tijdstip van inzet, de functie van de medewerker als de kostenplaats van de personeelsinzet. Dit alles is geïntegreerd in onze software. Ons totaalconcept biedt stuurinformatie voor zowel de gerealiseerde als toekomstige maanden, waardoor jij tijdig kunt bijsturen indien nodig. Krijg grip op jouw werkelijke kosten en bespaar met SDB Planning!
Boek een inspiratiesessieKlanten
“In onze organisatie wordt hard gewerkt om alle processen te stroomlijnen, waaronder ook het in balans brengen en houden van inkomsten en uitgaven. SDB Planning biedt daarbij zeker de benodigde ondersteuning”
“We horen veel positieve verhalen van medewerkers, onder meer vanwege het gebruiksgemak van SDB Planning.”
“Het team kan volwassener functioneren dankzij SDB Planning. We werken efficiënter en de tevredenheid van medewerkers is toegenomen. Een win-winsituatie.”
Met RoosterPlan heeft u alle essentiële functionaliteiten voor het efficiënt plannen en inzetten van uw zorgmedewerkers tot uw beschikking inclusief matchfunctie, real-time inzicht in urenmanagement en de aan- en afwezigheid van medewerkers.
Eén app waarin het complete dagelijkse proces van de zorgmedewerker wordt ondersteund. Je hebt real time informatie over jouw planning én die van collega’s en je kunt eenvoudig bijspringen bij roosterverstoringen.
SDB Planning biedt ondersteuning bij het samenwerken binnen de regio. Het stelt jou in staat om verstoringen in roosters te identificeren en deze te koppelen aan medewerkers die niet in loondienst, maar wel binnen de regio werkzaam zijn.
FlexPlan bevat alle functionaliteiten voor het managen van een centrale flexpool. FlexPlan borgt alle basisgegevens van jouw flexmedewerkers en regelt snel en zorgvuldig de perfecte match bij een aanvraag of roosterverstoring.
CapaciteitsPlan biedt de mogelijkheid om te plannen vanuit de benodigde capaciteit én zorgvraag. Efficiënt plannen in de zorg met een compleet inzicht in directe, indirecte en voorwaardelijke zorg en een werkbaar dienstenpatroon als resultaat, binnen de kaders van de beschikbare middelen.
Je kunt uitzendkrachten eenvoudig en overzichtelijk faciliteren binnen SDB Planning.
De werkelijke inzet van de uitzendkracht kun je bijhouden en controleren binnen het dienstenmutatieproces van jouw organisatie om discussies te voorkomen.
Een te hoge inzet kan leiden tot vervelende situaties: zieke medewerkers, conflicten ten opzichte van de wet Arbeid in Balans en hogere kosten.
Het SDB Planning Dashboard geeft je snel inzicht in wie er binnen een afdeling in de gevarenzone zit en de komende tijd minder moet worden ingepland.
Via routeplanning wordt de optimale route samengesteld voor de zorgmedewerker. Hierbij worden de wensen van de cliënten én zorgmedewerkers meegenomen, zodat goede zorg geleverd kan worden. Je kunt naar wens vanuit een kaartjesplanbord, een tijdlijn en geografische kaart worden gewerkt voor optimaal overzicht.
Werkplekplanning is het proces van het organiseren en toewijzen van werkplekken aan werknemers. Het omvat het beheer, de capaciteit en de openingstijden van ruimtes en resources en het borgt dat deze optimaal bezet zijn. Dit proces is in SDB Planning geïntegreerd en ondersteunt jou optimaal.
Activiteitenplanning als onderdeel van de planningsmodule geeft jouw medewerkers naast de werktijden ook inzicht in de zorggerelateerde en organisatorische activiteiten en taken die moeten worden uitgevoerd, om als organisatie optimale zorg te kunnen verlenen.
Specialistenplanning zorgt ervoordat de beschikbare specialisten op de meest efficiënte manier worden ingezet en dat de kwaliteit van de zorg wordt gemaximaliseerd. De specialistenplanning in SDB Planning houdt rekening met de beschikbaarheid van expertise, resources en werklast.
Projectregistratie binnen SDB Planning is ontworpen om individuen en organisaties te helpen hun projecten effectiever te beheren. Het stelt jouw gebruikers in staat om projecten bij te houden, taken en budgetten te beheren, middelen toe te wijzen en te communiceren met teamleden.
Integratie tussen plannings- en HR-software zorgt voor vereenvoudigd en geautomatiseerd beheer van personeelsplanning. Dit levert aanzienlijke tijdsbesparing en minder fouten op bij het invoeren van gegevens en het opstellen van roosters. SDB Planning integreert met alle grote in de zorg voorkomende HR / Salaris pakketten
Met SDB Planning hou je verschillende soorten reiskosten geautomatiseerd bij, zoals de kosten en / of afstanden afgelegd per auto, fiets, ov of andere vormen van vervoerskosten. De berekening kan worden geëxporteerd naar jouw HR-software om de gegevens van de medewerkers en hun reiskosten bij te houden.
SDB Planning biedt een naadloze integratie met het Leerplatform (LMS), waardoor het mogelijk is om de planning van leermomenten automatisch in het rooster van de medewerker te verwerken. Behaalde kwalificaties, bekwaamheden en bevoegdheden automatisch worden bijgewerkt op de medewerkerskaart in SDB Planning.
SDB Planning biedt een financieel totaalconcept waarmee jij jouw personeelskosten kan beheersen en inzichtelijk maakt. Het concept geeft jou inzicht in zowel het tijdstip, functie medewerker als de kostenplaats van de inzet van personeel. Het biedt stuurinformatie voor zowel de gerealiseerde als toekomstige maanden, waardoor jouw organiatie tijdig kan bijsturen.
SDB Planning maakt gebruik van Active Directory dankzij integratie met deze service via SDB Identity. Via deze weg worden toegangsrechten beheerd en gebruikers geauthenticeerd. Dit verbetert en vereenvoudigd de beveiliging en het beheer van de software, omdat het niet nodig is om aparte gebruikers- en toegangsbeheer te implementeren.
Wij vinden het belangrijk om je op de hoogte te houden van onze nieuwe functionaliteiten én om jou tips- en trics mee te geven waardoor je de software nog beter voor je kunt laten werken.
Regelmatig verzorgen wij daarom trainingen en webinars rondom SDB planning. Deze vind je terug in onze kalender. Daarnaast verzorgen onze consultants op verzoek ook in-house trainingen. Neem daarvoor contact met ons op!
Jouw idealen voorop!
Wij vinden het belangrijk om jou als klant de aandacht te geven die je verdient. Daarin zijn wij benaderbaar, flexibel en betrekken wij je graag in de ontwikkeling van onze producten. De kennis ligt immers bij jou!
SDB Groep zorgt voor de beste implementatie waarbij jouw processen en inrichting door ervaren projectleiders en consultants optimaal in de applicatie worden geborgd. Onze ervaren medewerkers komen zelf uit de zorg komen en wij komen bij veel klanten dezelfde uitdagingen tegen. Daardoor kunnen wij jou helpen het maximale uit jouw SDB Planning te halen voor een efficiënte planning in de zorg, zodat zorgvraag en workforce optimaal op elkaar aansluiten.
SDB Groep ontwikkelt software samen met haar klanten. Middels het platform Uservoice heeft iedere klant een stem in het ontwikkelporces. Daarnaast organiseren wij zogeheten Advisory Boards waarin onze klanten deelnemen aan de ontwikkeling van specifieke functionaliteiten. In het Innovation board brengen wij bestuurders bij elkaar om te kijken naar de toekomst van de zorg. Waar moeten we op langere termijn naartoe?
Wanneer je gebruik maakt van onze software bouw je goede contacten op met onze supportmedewerkers, consultants en relatiebeheerders. Zij werken binnen SDB nauw samen om te zorgen dat jij optimale ondersteuning krijgt.
Als onderdeel van de SDB Zorgsuite is SDB Planning naadloos geïntegreerd met SDB HR, ECD, Academy en Analytics. Binnen de zorgsuite zijn de processen geoptimaliseerd en zijn SSO en eenmalige vastlegging van toepassing. Dankzij SDB Octopus, dé app voor de zorgmedewerker, wordt alle relevante informatie voor de zorgmedewerker ontsloten via één app.