Met het SDB Vrijwilligersportaal heeft de vrijwilligerscoördinator op het juiste moment de juiste informatie, terwijl administratieve lasten maximaal worden gereduceerd dankzij de integratie met roosterplanning en ons leerplatform met e-learnings. Hierdoor ben jij als zorgorganisatie in staat om vrijwilligers efficiënt in te zetten.
Boek een inspiratiesessieSDB Vrijwilligersportaal biedt vrijwilligerscoördinatoren één centrale plek waar jouw vrijwilligers op een eenvoudige en intuïtieve manier worden geregistreerd en jij hun inzet en beschikbaarheid kunt volgen.
Door de focus te leggen op de dagelijkse activiteiten en de ondersteuning van de zorg kan de vrijwillige inzet maximaal tot zijn recht komen als onderdeel van het zorgnetwerk rondom de hulpvrager.
Op eenvoudige wijze kunnen vrijwilligers hun inzet en beschikbaarheid kenbaar maken. In een weekschema ziet de vrijwilligerscoördinator in een oogopslag welke vrijwilligers al ingezet zijn en welke vrijwilligers er nog beschikbaar zijn om de formele zorg te ontlasten.
Ik wil alles over het SDB Vrijwilligersportaal wetenMet de integratie tussen de SDB oplossingen kan zonder handmatige tussenkomst de vrijwilliger ingeroosterd worden in de planning. Meerdere zorginstellingen zijn al gestart om de formele en informele zorg te combineren.
Vertel mij meerHet vrijwilligersportaal ondersteunt het volgen van learnings, het op eenvoudige wijze indienen en uitbetalen van onkosten en het plaatsen van nieuwsberichten voor alle vrijwilligers. Met deze functies betrek je de vrijwilligers bij de dagelijkse activiteiten en worden ze een gewaardeerd onderdeel van de organisatie.
Boek een inspiratiesessieKlanten
“Een totaaloplossing voor een professionaliserings- en digitaliseringsslag die heel welkom is.”
“Stel, je hebt iemand nodig die een cliënt op vrijdagmiddag ergens heen kan brengen. Dan moet zo’n persoon een rijbewijs hebben en op vrijdagmiddag beschikbaar zijn. Dat is normaal een heel uitzoekwerk maar dat kan met het Vrijwilligersportaal met een druk op de knop.”
De openstaande vrijwilligersvacature kun je direct publiceren op je website zodat een geïnteresseerde vrijwilliger hierop kan reageren.
Tijdens het instroomproces kunnen de belangrijkste gegevens zoals NAW, VOG en Vrijwilligersovereenkomst eenmalig ingevoerd worden.
Tijdens het instroomproces kunnen de belangrijkste gegevens zoals NAW, VOG en Vrijwilligersovereenkomst eenmalig ingevoerd worden.
Voor alle betrokkenen zijn de gegevens en documenten van een vrijwilligers altijd beschikbaar.
Op eenvoudige wijze onkosten en reiskosten declareren door de vrijwilligerscoördinator of door de vrijwilligers zelf.
Alle berichten inzichtelijk op één plek in het vrijwilligersportaal.
Door op een eenvoudige manier velden te selecteren bouw je real-time een rapport.
In een overzicht inzicht in inzet, beschikbaarheid, aanwezige documenten, activiteiten en vrijwilligersovereenkomsten.
Eenvoudige te realiseren integraties met externe systemen waarbij up-to-date vrijwilligersgegevens nodig zijn.
Wij vinden het belangrijk om je op de hoogte te houden van onze nieuwe functionaliteiten én om jou tips- en trics mee te geven waardoor je de software nog beter voor je kunt laten werken.
Regelmatig verzorgen wij daarom trainingen en webinars rondom SDB Vrijwilligersportaal. Deze vind je terug in onze kalender. Daarnaast verzorgen onze consultants op verzoek ook in-house trainingen. Neem daarvoor contact met ons op!
Jouw idealen voorop!
Wij vinden het belangrijk om jou als klant de aandacht te geven die je verdient. Daarin zijn wij benaderbaar, flexibel en betrekken wij je graag in de ontwikkeling van onze producten. De kennis ligt immers bij jou!
SDB Groep zorgt voor de beste implementatie waarbij jouw processen en inrichting door ervaren projectleiders en consultants optimaal in de applicatie worden geborgd. Onze ervaren medewerkers komen zelf uit de zorg komen en wij komen bij veel klanten dezelfde uitdagingen tegen. Daardoor kunnen wij jou helpen het maximale uit jouw Vrijwilligersportaal te halen: maximaal voorzien in informatiebehoefte tegen een minimale registratielast.
SDB Groep ontwikkelt software samen met haar klanten. Middels het platform Uservoice heeft iedere klant een stem in het ontwikkelporces. Daarnaast organiseren wij zogeheten Advisory Boards waarin onze klanten deelnemen aan de ontwikkeling van specifieke functionaliteiten. In het Innovation board brengen wij bestuurders bij elkaar om te kijken naar de toekomst van de zorg. Waar moeten we op langere termijn naartoe?
Wanneer je gebruik maakt van onze software bouw je goede contacten op met onze supportmedewerkers, consultants en relatiebeheerders. Zij werken binnen SDB Groep nauw samen om te zorgen dat jij optimale ondersteuning krijgt.
Als onderdeel van de SDB Zorgsuite heeft SDB Vrijwilligersportaal een unieke integratie met SDB HR, Planning, ECD, Academy en Analytics. Binnen deze suite zijn de processen geoptimaliseerd en zijn SSO en eenmalige vastlegging van toepassing. Als kers op de taart zijn voor de zorgmedewerker alle registraties op deze onderwerpen voorzien in Dé app voor de Zorgmedewerker: SDB Octopus.