Simone Masselink is expert kwaliteit en opleiding bij vvt-instelling TSN Thuiszorg. Ze is onder meer verantwoordelijk voor alles wat met leren, opleiding en stage te maken heeft voor met name verpleegkundigen en verzorgenden. Ze maakt daarbij gebruik van de e-learning catalogus voor de zorg van SDB Groep.
‘ZorgLeren Unlimited, de e-learning catalogus van SDB Academy, zetten we in bij leervragen binnen zorg en welzijn en we gebruiken het aanvullend bij fysieke trainingen op het gebied van verpleegtechnisch handelen en het Omaha classificatiesysteem,’ legt ze uit. ‘Het is een product dat wij echt goed kunnen gebruiken, met een mooi compleet aanbod voor de acute zorgmedewerkers en soms voor ondersteunende medewerkers.’
Vooral de modules voor verpleegtechnische handelingen bevallen goed. ‘We zijn daar heel tevreden over, en het geeft ons comfort dat we weten dat de kennis van onze medewerkers van verpleegtechnische handelingen op orde is.’
De inhoudelijke samenwerking met de mensen van SDB Academy over de invulling van de modules loopt eveneens naar wens. ‘Een voorbeeld: toen de coronacrisis uitbrak, was het alle hens aan dek en werd zelfs kantoorpersoneel ingezet in de zorg. Ineens was er een grote behoefte aan een verkorte vorm van de modules, zodat onze medewerkers weer snel van de belangrijkste ins en outs op de hoogte waren. Dat pakte SDB Academy heel goed op. Dat was echt inspelen op de klantvraag.’
Modules die eveneens in de belangstelling staan, zijn onder meer Werken met Omaha, Hygiënisch werken en Insuline toedienen met een insulinepen. ‘Maar ook andere modules uit de e-learning catalogus voor de zorg zijn populair. We hebben eenvoudigweg alles voor iedereen opengezet, zodat er zoveel mogelijk gebruik van wordt gemaakt. Aanvullend doen we uiteraard, als dat nodig is, een fysieke training, maar de e-learning is een heel goed en relevant begin. De basiskennis, eigenlijk.’
Ook de 1800 medewerkers van TSN zijn tevreden over de e-learning catalogus voor de zorg van SDB Groep. ‘En dat wil wat zeggen, want als er iets niet naar wens is, laten ze dat zeker horen. Maar ze kunnen heel goed werken met het systeem, vooral omdat het zo gebruiksvriendelijk is. Niet dat je het na twee klikken niet meer weet en het opgeeft, zeg maar.’
Een extraatje in de relatie met SDB Groep zijn de klantevenementen die met enige regelmaat worden georganiseerd. ‘Recent heb ik meegedaan aan de SDB DIZ Day. Dat was een groot succes. Veel interessante sprekers en discussies, ik stak er echt iets van op. En het mooiste is: ik heb die dag een tablet gewonnen. Ik had hem een paar dagen later al in huis.’